Ortografia z w-fem w klasie 2 c? Czemu nie!
Biegające dyktando - nieco inne niż zazwyczaj stosowane. Aktywizujące, angażujące, wymagające czytania ze zrozumieniem, prawidłowej wymowy, spostrzegawczości i czujności ortograficznej. Przy czym dostarcza mnóstwa pozytywnej energii i radości!
Uczniowie mieli do napisania zdania rozmieszczone w różnych miejscach klasy. Każdy miał za zadanie podejść do zdania, przeczytać, zapamiętać, wrócić do ławki, zapisać w zeszycie, wrócić do zdania, znów zapamiętać i tak ze wszystkimi zdaniami. Dzieci mogły podchodzić do każdego zdania dowolną ilość razy, aż przepiszą wszystkie zdania. Były dwie żelazne zasady: nie wolno było zabrać zeszytu z ławki oraz nie wolno było nic mówić. Kto skończył zapisywanie odnosił zeszyt do nauczyciela i musiał wykonać zadanie sportowe.
Dzieci poradziły sobie nadspodziewanie dobrze! Ruch naprawdę aktywizuje mózg.